Okavango delta - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Puck Jonker - WaarBenJij.nu Okavango delta - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Puck Jonker - WaarBenJij.nu

Okavango delta

Door: Puck

Blijf op de hoogte en volg Puck

12 Oktober 2014 | Botswana, Kasane


In de vroege ochtend natuurlijk weer die tent afbreken. De groep ging op een ochtend wandeling. Die liet ik maar aan mij voorbij gaan. In plaats daarvan heb ik een boek over Namibië gelezen en zitten turen over de delta. Na een ontbijt vertrokken we weer met de mokoro. Terug naar de bus om daar even van tas inhoud te wisselen. De grote tassen gingen niet mee dus je moest steeds voor een dag inpakken in je rugzak. Daarna nog een 10 minuten in de mokoro naar de volgende overnachtingsplaats. Dit keer grote tenten met boxspring bedden die al klaar staan. Na de afgelopen dag en nacht was het ook wel tijd voor een goede onderhoudsbeurt. Ik hoopte op een buitendouche en dat is ook precies wat ik kreeg. Heerlijk staan douchen in het zonnetje!

In de namiddag was er een les mokoro varen. Bij de rivier aangekomen bleek de les niet door te gaan. Er stonden twee olifanten te grazen voor het kamp. Ja dat kan gebeuren in Afrika.

In de avond weer heerlijk gegeten. Elke maaltijd is echt top hier. Na de maaltijd kwam een medewerker van het kamp ons halen en nam ons mee naar hun keuken. In het donker achter elkaar aan en hopen dat je niet op een beest gaat staan. Bij de keuken ging de zaklamp aan en zagen we een stekelvarken! Die verdween vrij snel in de bosjes. De zaklamp ging weer uit en boven mij zag ik de mooiste sterrenhemel die ik ooit gezien heb. Ik kon zelfs de Melkweg zien! De zaklamp ging weer aan en dit keer zagen we een zwarte katachtige. Welk soort weet ik niet meer.

De nacht was ook heerlijk. Wat een geluiden allemaal. Kikkers, vogels, insecten, grazende olifanten, brullende nijlpaarden. Ondertussen aardig aan gewend en lig er zeker niet van wakker.

Morgen verlaten we Botswana voor het laatst en gaan richting Etosha in Namibië. Onderweg wel een overnachting want het is een te lange afstand voor 1 dag.

  • 18 Oktober 2014 - 16:52

    Toon:

    leuk om weer even te lezen en te weten dat het goed met je gaat. Gaaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Kasane

Rondreis Zuidelijk Afrika

29 dagen op een rondreis door Zuidelijk Afrika.

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

Sossusvlei

20 Oktober 2014

Sossusvlei

19 Oktober 2014

Sossusvlei

18 Oktober 2014

Hoogtepunt!

17 Oktober 2014

Naar Swakopmund
Puck

Actief sinds 28 April 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 15569

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuidelijk Afrika

04 Mei 2013 - 02 Juni 2013

India, Nepal, Tibet en China

Landen bezocht: