Van Botswana naar Namibië - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Puck Jonker - WaarBenJij.nu Van Botswana naar Namibië - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Puck Jonker - WaarBenJij.nu

Van Botswana naar Namibië

Door: Puck

Blijf op de hoogte en volg Puck

10 Oktober 2014 | Botswana, Kasane



Vandaag een reisdag van Botswana naar Namibië. Dit keer prima geslapen en ik schijn zelfs door lawaai van jongelui heen geslapen te zijn. Ja aan dat geluid ben ik wel gewend dus daarmee krijg je mij niet wakker. Weer een vroege start van de dag. Om half 7 stond ik mijn tent af te breken. Natuurlijk met hulp van de reisleider die gelijk kwam aanrennen.

Onderweg reden wij een stuk door het nationale park waar wij gister ook waren. Halverwege moesten we stoppen voor een groep olifanten die de weg over stak. Even blijven kijken, foto's maken en door rijden. Bij de grens van Botswana moesten we even wachten omdat een paar olifanten ook de grens over wilden. Dat lukte niet en wij konden weer door. Kantoortje in, vriendelijk lachen als ze mijn naam herhalen en/of grapje maken en een stempel. De bus weer in, 200 meter rijden, bus uit, kantoortje in, lief lachen en stempel. Ik heb straks een paspoort vol met stempels.

Namibië ziet er anders uit dan Botswana of Zimbabwe. Overal kleine dorpjes met lemen huisjes. Kinderen aan de kant van de weg. Vrouwen met bagage op het hoofd. Dit oogt allemaal wat meer 'Afrika'. Na nog een uur hobbelen in de bus, een boodschap in de supermarkt en een zandweg later kwamen we aan bij onze volgende camping/lodge. Wat een plaatje weer! We zitten nu recht aan de rivier en de bar, zwembad en hangmatten hebben een prachtig uitzicht. Het is ook bloedheet dus na de tent opzetten een drankje aan de bar gedaan en snel het zwembad ingedoken. Natuurlijk ook de hangmat uitgeprobeerd en er bijna uitgevallen omdat ik schrok van twee koeien die voorbij kwamen. Die kwamen van het dorpje achter de lodge. Even later kwam er een man met een grote stok en die jaagden ze weg. Er gebeuren hier interessante dingen.

Nu zijn een paar loslopende koeien niet iets waar je hier bang voor moet zijn. Wel voor nijlpaarden. Bij binnenkomst teken je een verklaring dat de lodge niet aansprakelijk is als een nijlpaard je wat aandoet. Het komt hier vaker wel dan niet voor dat de nijlpaarden uit de rivier komen en tussen de huisjes en tentjes gaan grazen. Dat wordt dus nog spannend vannacht welke geluiden ik ga horen.

Tot nu toe geniet ik ongelofelijk van de reis. De prachtige plekken, bijzondere taferelen die ik gezien heb en dan nog 3 weken te gaan. Ik word hier wel erg blij van. Morgen begint het echt spannend te worden. Wild kamperen in de Okavango delta en om daar te komen een uurtje varen in een mokoro (kano/bootje).

  • 18 Oktober 2014 - 21:40

    Nicky:

    Jaaa nu kan ik wel al je verhalen zien en lezen. Leuk leuk leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Kasane

Rondreis Zuidelijk Afrika

29 dagen op een rondreis door Zuidelijk Afrika.

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

Sossusvlei

20 Oktober 2014

Sossusvlei

19 Oktober 2014

Sossusvlei

18 Oktober 2014

Hoogtepunt!

17 Oktober 2014

Naar Swakopmund
Puck

Actief sinds 28 April 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 15562

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuidelijk Afrika

04 Mei 2013 - 02 Juni 2013

India, Nepal, Tibet en China

Landen bezocht: