Hoogtepunt! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Puck Jonker - WaarBenJij.nu Hoogtepunt! - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Puck Jonker - WaarBenJij.nu

Hoogtepunt!

Door: Puck

Blijf op de hoogte en volg Puck

18 Oktober 2014 | Namibië, Swakopmund


Wat een heerlijke nacht en ochtend. Ruim bed en pas opstaan wanneer het allang licht is. Als ik buiten kom zie ik weer een bewolkte lucht. Dat wordt waarschijnlijk niet springen.. Tijdens het ontbijt komt de reisleider naar mij toe en zegt dat ik in plaats van 10:00 om 14:00 wordt opgehaald vanwege het weer. Ergens denk ik al dat het niet gaat gebeuren.

Dan eerst maar de stad verkennen. Met twee andere alleen reizende vrouwen ga ik naar de Afrikaanse markt. Een marktje vol met kleden met handgemaakte souvenirs. Ik ben echt slecht in souvenirs kopen en al helemaal in onderhandelen. Mijn doel is om minstens wat voor mijzelf te kopen en wat voor mijn oma. Uiteindelijk heb ik vrij goed onderhandeld en ben geslaagd. Ik heb 3 mooie schalen om mee te nemen naar Nederland. Of het gaat passen in mijn tas is een probleem voor later.

Ondertussen schijnt de zon en is er geen wolkje meer te zien. Als het zo blijft ga ik toch springen. Na een beetje rondlopen en een drankje op een terras zie ik een winkel waar ze biltong verkopen. Biltong zegt mij iets en als we dichterbij komen zie ik bakken vol met gedroogd vlees. Dat was het! Ik besluit een zakje te kopen en dan niet van rundvlees maar van wild. Het wordt springbok. Daar heb ik er wel duizenden van gezien hier. Buiten een stukje proeven en het is erg lekker. In het volgende winkeltje komt de reisleider binnen. Hij is op zoek naar mij want ze willen mij nu al ophalen voor het springen. Ik loop snel naar het hotel en een half uur later zit ik net buiten de stad, in de woestijn een formulier in te vullen. Nog geen 10 minuten later sta ik al klaar in overal en harnas! De veiligheidsinstructies worden drie keer herhaald en met een goed gevoel stap ik in het vliegtuig. Heel knus zo. De piloot, de man waar ik aan vast zit, een cameraman en nog een andere springer. Dat allemaal op 1,5 vierkante meter. Het vliegtuig stijgt en ik heb een prachtig uitzicht over de woestijn, stad en oceaan. Over 5 minuten zie ik dat zonder vliegtuig om mij heen.

Het luik gaat open en de eerste springt er uit. Daarna gaat de cameraman buiten het vliegtuig hangen en mag ik mijn benen over de rand gooien. De man achter mij gaat vervolgens op de rand zitten en ik hang daardoor eigenlijk al buiten het vliegtuig. De cameraman laat los en 1 seconden later vlieg ik zelf ook uit het vliegtuig. De horizon gaat alle kanten op en de wind suist langs mijn oren. Uiteindelijk hang je in de lucht en merk je alleen aan de wind dat je valt! De eerste 3 seconden heb ik gegild maar daarna heb ik het alleen uitgegild van plezier. Wat is dit gaaf om te doen! Minder eng dan dat ik eerst dacht. Na ongeveer 30 seconden gaat de parachute uit en is het heerlijk genieten van de omgeving. Omdat ik niet misselijk ben draait hij de parachute nog een aantal keer rond. Daarna voel ik het wel. Eenmaal aangekomen op de grond merk ik dat ik vrij ontspannen ben. Geen mega adrenaline kick. Hoe dat komt? Geen idee. Na wat water wordt ik terug gebracht naar het hotel. De rest van de middag genoten van niks doen, een glas wijn en biltong.

In de avond ben ik wat gaan eten met een paar reisgenoten. Morgen kan ik de video en foto's ophalen van de sprong. Veel anderen zijn erg benieuwd dus heb belooft het te laten zien. Wat een dag en een letterlijk hoogtepunt!

  • 22 Oktober 2014 - 21:58

    Margot Galiart:

    Het is maar goed dat ik van te voren niet weet wat je allemaal uitspookt daar... springen springen, dacht bungeejumpen maar nee mevrouw springt uit een vliegtuig. Bravo dappere dodo~! Hardstikke top.

  • 26 Oktober 2014 - 13:39

    Ingeborg:

    Vet stoer wijffie........ wat een prachtige ervaring!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Rondreis Zuidelijk Afrika

29 dagen op een rondreis door Zuidelijk Afrika.

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

Sossusvlei

20 Oktober 2014

Sossusvlei

19 Oktober 2014

Sossusvlei

18 Oktober 2014

Hoogtepunt!

17 Oktober 2014

Naar Swakopmund
Puck

Actief sinds 28 April 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 15530

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuidelijk Afrika

04 Mei 2013 - 02 Juni 2013

India, Nepal, Tibet en China

Landen bezocht: