Etosha national park - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Puck Jonker - WaarBenJij.nu Etosha national park - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Puck Jonker - WaarBenJij.nu

Etosha national park

Door: Puck

Blijf op de hoogte en volg Puck

14 Oktober 2014 | Namibië, Okaukuejo

Een reisdag van 550 km. Bij het zeer vroege ontbijt (5:30) wordt het al duidelijk dat het geen mooie dag wordt. Hebben wij even geluk dat we de hele dag in de bus zitten. Het regent bijna de hele weg lang.

Onderweg stoppen we bij een tankstation. Hier zijn zoveel mensen. Ik ben daar niet meer aan gewend. Tot nu toe hadden we bijna elke keer de camping voor onszelf.

Tegen de tijd dat we aankomen bij Etosha wordt het weer beter. Nog geen half uur in het park en ik heb onder anderen al zebra's, springbokken en giraffen op de foto. Als we aankomen bij de camping hoort de reisleider dat er in de buurt 10 leeuwen zijn met een kill (gedood dier). Snel terug de bus in en 5 minuten later zie ik zoveel leeuwen aan het eten dat bijna niet te zien is welk dier ze te pakken hebben. Het blijkt een zebra te zijn. Wat een geluk om gelijk zoiets te zien.

Na het eten gaan we nog even kijken bij de 'waterhole' van de camping. Dit is een verlichte waterplaats waar je dieren kan spotten. Helaas is hier niks te zien deze avond. Dan vroeg naar bed en hopelijk morgen veeel meer game (wilde dieren) te zien.

• 18 Oktober 2014 - 21:37

Nicky:

Ik zie veel meldingen maar krijg bij iedere link hetzelfde reisverslag, maar het klinkt echt super gaaf allemaal. En dan zit ik hier in Nederland en kijk ik naar de blaadjes die van de bomen vallen, ook mooi maar anders.
    Nou geniet lekker verder! Xxx