Chobe national park - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Puck Jonker - WaarBenJij.nu Chobe national park - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Puck Jonker - WaarBenJij.nu

Chobe national park

Door: Puck

Blijf op de hoogte en volg Puck

09 Oktober 2014 | Botswana, Kasane



De eerste nacht in de tent was niet echt een succes. Dat lag niet zozeer aan de tent maar aan mijn eigen stommiteit. Ik was vergeten om mijn malariapil in te nemen bij het avondeten. Toen ik eenmaal in de tent lag dacht ik er aan en nam met mijn laatste beetje water de pil. Een uur later bleek dat de pil in mijn slokdarm was blijven hangen (dat krijg je als je liggend een pil slikt) met als gevolg dat mijn slokdarm aangetast werd. Een vreselijk brandend gevoel ten hoogte van mijn borstbeen. Daar lig je wel van wakker. Ik heb wel alle nachtgeluiden goed gehoord. Gebrul van nijlpaarden, toegangshek, politiesurveillance, vogeltjes, beestjes rond de tent. Hopelijk is de komende nacht beter.

Om half 6 werd ik mijn tent uit geschud. (en gezweet). Snel kleding aan en een jeep in. Na een frisse tocht van 10 minuten kwam ik bij Chobe national park. Na wat papierwerk (ze zijn ook dol op je paspoortnummer) ging de gamedrive beginnen. Om een lang verhaal kort te maken. Wat een geweldige rit en ongelofelijk veel dieren gezien. Nijlpaarden, krokodillen, giraffen, olifanten, buffels, impala's, jakhals, zwijnen, heel veel vogels en andere opspringende hertachtigen. Het hoogtepunt was wel 7 leeuwen. 3 leeuwinnen en 4 welpen. En dat niet alleen. Ze hadden net een babyolifant gevangen en waren die aan het oppeuzelen. Bij terugkomst was aan de reactie te zien van de reisleider, chauffeur en kok dat het heel bijzonder was wat wij gezien hadden.

In de middag boodschappen gedaan en een duik in het zwembad. Tijd doden tot de volgende excursie: een bootsafari. Ook de bootsafari was geweldig. Een hele kudde olifanten de rivier zien oversteken voor ons neus. Veel buffels, krokodillen, vogels, apen en nijlpaarden. We gingen een nauwer gedeelte van de rivier door en daar bleek een nijlpaard te liggen (onder water). Die sprintte voor de boot uit door het water en klom uiteindelijk de oever op. De nijlpaard was duidelijk niet blij en bleef maar kwispelen met zijn staart en zijn mond spreiden. Voor ons natuurlijk een prachtige show. De boottocht eindigde met een glaasje wijn en een prachtige zonsondergang.

Een onvergetelijke dag en benieuwd of de andere 'wildlife' dagen dit gaan overtreffen. Zoals de reisleider zei: 'The pressure is off'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Botswana, Kasane

Rondreis Zuidelijk Afrika

29 dagen op een rondreis door Zuidelijk Afrika.

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

Sossusvlei

20 Oktober 2014

Sossusvlei

19 Oktober 2014

Sossusvlei

18 Oktober 2014

Hoogtepunt!

17 Oktober 2014

Naar Swakopmund
Puck

Actief sinds 28 April 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 15529

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuidelijk Afrika

04 Mei 2013 - 02 Juni 2013

India, Nepal, Tibet en China

Landen bezocht: