Bijna klaar voor vertrek... - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Puck Jonker - WaarBenJij.nu Bijna klaar voor vertrek... - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Puck Jonker - WaarBenJij.nu

Bijna klaar voor vertrek...

Door: Puck

Blijf op de hoogte en volg Puck

29 September 2014 | Nederland, Almere Stad

Het is alweer bijna anderhalf jaar geleden dat ik een lange reis gemaakt heb. Het begon van de zomer weer vreselijk te kriebelen en dus ging ik op zoek naar een mooie reis. Een aantal voorwaarden:
- meerdere landen
- minimaal 3,5 week
- groepsreis
- ver, ver, ver weg

De geschiedenis van vorig jaar herhaalde zich. Ik had een mooie reis uitgezocht (midden Amerika) en geboekt. Na een paar weken waren er nog steeds geen andere boekingen. Na overleg met de reisorganisatie heb ik een optie genomen op een andere reis die ik net zo graag wilde doen maar in een periode zou vertrekken die niet echt goed uit kwam.

Enkele weken geleden kreeg ik een telefoontje van de reisorganisatie dat de reis definitief niet door ging. Of ik de optie op de andere reis wilde omzetten in een boeking. JA! Jammer dan dat het niet goed uitkomt met werk. Ik moet en zal een mooie reis maken nog dit jaar!

Zo komt het dus dat ik over een paar dagen vertrek naar Afrika. Een lange vlucht naar Zuid Afrika om 1 nachtje te slapen in Johannesburg en de volgende dag door te vliegen naar Victoria Falls, Zimbabwe. Vanuit daar per safaritruck naar Botswana naar de Okavanga Delta en doorreizen naar Namibië. Mijn reis eindigt in Kaapstad, Zuid Afrika.

De reis is een combinatie van kamperen en hotels. Kamperen. Een koepeltentje opzetten in de Afrikaanse wildernis en in de avond rond het kampvuur. Ik denk maar niet teveel na over welke beesten er rondlopen. Groot of klein. Ik weet niet voor welke ik banger moet zijn. Maar 1 ding weet ik zeker. Het gaat een mooi avontuur worden en ik kan niet wachten totdat ik in het vliegtuig zit.

Net als vorige reizen ga ik een poging doen om met regelmaat een reisverslag en foto's te plaatsen. Nu verwacht ik geen wifi in de woestijn dus de frequentie zal niet hoog zijn maar ik ga mijn best doen.

Tot de volgende keer vanuit Afrika!

  • 29 September 2014 - 21:23

    Nicky:

    Joehoeee. Het avontuur gaat beginnen! Have fun! Xxx

  • 29 September 2014 - 23:41

    Marie Jonker:

    My dearest Puck, ik wens je een wereld·reis toe. Have fun en pas goed op jezelf.

  • 04 Oktober 2014 - 17:03

    Margot Galiart:

    Net als voorgaande keren wacht ik met groot geduld op wat komen gaat. Have fun. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Almere Stad

Rondreis Zuidelijk Afrika

29 dagen op een rondreis door Zuidelijk Afrika.

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2014

Sossusvlei

20 Oktober 2014

Sossusvlei

19 Oktober 2014

Sossusvlei

18 Oktober 2014

Hoogtepunt!

17 Oktober 2014

Naar Swakopmund
Puck

Actief sinds 28 April 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 15518

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuidelijk Afrika

04 Mei 2013 - 02 Juni 2013

India, Nepal, Tibet en China

Landen bezocht: