Delhi-Agra - Reisverslag uit Murādnagar, India van Puck Jonker - WaarBenJij.nu Delhi-Agra - Reisverslag uit Murādnagar, India van Puck Jonker - WaarBenJij.nu

Delhi-Agra

Blijf op de hoogte en volg Puck

07 Mei 2013 | India, Murādnagar

Vandaag vertrokken uit Delhi om 7:00.

In de ochtend zie je al de kinderen die onderweg zijn naar school. In schooluniform met een giga rugzak die duidelijk veel te zwaar is. We rijden door een straat met alleen maar grote schoolgebouwen. En met groot bedoel ik kantoorgebouw groot. Pleinen vol met kinderen.

Een ander iets wat je in de morgen ziet is mensen die zichzelf wassen, tandenpoetsen etc. op straat. Wanneer we net een rivier passeren zie je mensen met alleen een handdoekje over straat lopen! Mooi om op zo een tijdstip door de stad te rijden.

Hier op straat kan alles. Je wassen, plassen, kleding in de boom hangen om te drogen, slapen. We rijden ook langs 'huisjes' die gebouwd zijn op een vuilnisbelt en uit niets meer bestaan dan wat doeken, golfplaat of karton. Mensen leven hier soms echt alleen met de kleding die om hun lichaam zit. Ander raar ding is dat mensen hier het flesje waar ze uit drinken niet aanraken met hun mond.

Een rit over de 'snelweg' is ook een beleving. Twee tweebaans wegen die gebruikt worden voor bijna alle vervoermiddelen. Daar hoort ook bij een os en wagen, paard, fiets, tuk tuk. En dan kan je natuurlijk ook aan de verkeerde kant van de weg gaan rijden. Waarom niet.

Vandaag stond er maar 1 stop op het programma in fatehpur sikri, een verlaten stad. De vorige bezoeken waren deze Jonker een beetje teveel dus ik ben een klein rondje gaan lopen en ben af en toe ergens gaan zitten. 'Nadeel' als je als blonde blanke meid ergens alleen gaat zitten is dat de Indiërs die langslopen je ook als een attractie zien die op de foto genomen moet worden. Dit kan 'stiekem' met je iPad als camera gebruiken of gewoon naast me gaan zitten en foto laten maken. Ik kon er wel om lachen en liet ze vervolgens ook met mijn camera foto's maken. Een half uur te vroeg ben ik naar de verzamelplaats gegaan en daar met de veel te jonge kinderen die daar geld proberen te verdienen grapjes uitgehaald. 'Do you have money for me?' 'Should you not be in school?' 'I went in the morning' 'what did you learn today?' 'Uhhhhmmmmmm'. Verder hebben we ze wijs gemaakt dat je als vrouw in Nederland tot drie mannen mag hebben als je rijk bent. Maar ik ben nog niet zo rijk dus heb er maar twee! Mijn ervaring tot nu toe is dat je beter een kort gesprekje of grapje met ze kan uithalen en dat ze je dan daarna eerder met rust laten.

Na deze stop doorgereden naar Agra. De reisleider had zich vergist in het hotel dus dat leverde ook de nodige grappen op. Uiteindelijk in het goede hotel op het dakterras met uitzicht op de Taj Mahal gegeten. Om de zoveel tijd wat vuurwerk om ons heen van een bruiloft. Het is vast trouwseizoen hier. Kortom een prima dag! Zoveel indrukken op een dag dat het echt niet voelt alsof ik pas net hier ben... En dan nog zoveel weken te gaan..

Tot het volgende verslag.. Bezoek aan de Taj Mahal en nachttrein naar Varanasi!

  • 07 Mei 2013 - 12:12

    Imara:

    Wat heerlijk Puck! Ik geniet een beetje met je mee... X!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Murādnagar

Puck

Actief sinds 28 April 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 15532

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuidelijk Afrika

04 Mei 2013 - 02 Juni 2013

India, Nepal, Tibet en China

Landen bezocht: