Delhi - Reisverslag uit Karol Bāgh, India van Puck Jonker - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Karol Bāgh, India van Puck Jonker - WaarBenJij.nu

Delhi

Blijf op de hoogte en volg Puck

05 Mei 2013 | India, Karol Bāgh

Wat een dag! Vandaag eerste dag gehad in Delhi maar laat ik bij het begin beginnen.

Danielle was zo lief om mij te brengen naar Schiphol. Vervolgens mijn tas ingecheckt die maar 11 kilo bleek te wegen. Een persoonlijk record! Tijdschriften halen en nog een broodje gegeten met chocomelk. Bij de gate was de bestemming wel duidelijk. Overal Indiërs! In het vliegtuig bleef de stoel naast me tot het allerlaatste moment leeg tot er een gehaaste vol bezakte Indiase/Amerikaanse naast me neer plofte. Ze bleek een begeleider van een groep studenten en eentje had een allergische reactie gehad van pinda's op de vorige vlucht waardoor die moest achterblijven in Amsterdam. Ik heb de hele vlucht haar 'zorgen' om het meisje mogen meemaken.

Op het vliegveld van Delhi ontmoette ik pas mijn reisgenoten. Nog voor de reisleider ons allemaal gevonden had waren wij al compleet. Ik wist van te voren al dat ik de jongste zou zijn en tot nu toe valt de groep me zeer mee. Wat mij ook mee valt is India! Zoals sommige weten maakt ik me nogal een beetje druk haha. De stank valt mee, de drukte valt mee, de nare dingen die je ziet vallen me mee of ik ben gewoon keihard en gevoelloos hier, dat kan ook nog. Het is wel echt een andere wereld hier. We kwamen in de nacht aan (3:00) en overal zag je mensen slapen. In/op/naast/onder hun riksja/bus/kar, in het gras, op de grond, tussen de wegen in! Na 40 minuten aangekomen bij het hotel en snel in bed.

De nacht was kort! Van de vier uren die ik had kunnen slapen heb ik er twee mee kunnen pakken. De airco en ventilator maakte het een vrieskast en het knopje om uit te zetten konden we niet vinden. Ontbijten in de kelder en om half negen klaarstaan voor het busje waarmee we Delhi door gaan. Ik kan me bijna al niet meer herinneren wat we allemaal gezien hebben. De grote moskee, de Lotus tempel, een minarette, een Sikh tempel (met gaarkeuken!!!), india gate, een hindoe tempel en dan was ik er geloof ik wel. Ik ben na de eerste bezichtiging over gestapt van gympen naar slippers want bij de meeste punten moest je op blote voeten het gebouw door dus . In de middag mijn eerste Indiase maaltijd genuttigd die erg lekker smaakte. Aan het einde van de dag zijn we met de metro terug naar het hotel gegaan en nu zitten we met een groepje op het dakterras. De meeste aan een koud biertje maar ik hou het bij cola (schijnt goed te zijn om te drinken hier ;)). Net een koude douche genomen en ik ga lekker vroeg slapen want morgen vertrekken we om 7:00!!

P.s. Foto's komen later. Nu geen energie meer voor.

  • 05 Mei 2013 - 16:33

    Marie Jonker:

    leuk verslag Puck, welterusten

  • 05 Mei 2013 - 23:19

    Yvonne Tassopoulos:

    wil je reis graag volgen ! geniet ervan.


  • 07 Mei 2013 - 00:28

    Ingeborg De Graaf:

    Goed bezig moppie, klig in mn eigen bedje en kan vanaf nu je avonturen volgen, dus kom maar op!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Karol Bāgh

Puck

Actief sinds 28 April 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 15537

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Rondreis Zuidelijk Afrika

04 Mei 2013 - 02 Juni 2013

India, Nepal, Tibet en China

Landen bezocht: